문보창(Bochang Moon)[겸무]

학력

  • 2010-2014: Ph.D. in computer science at KAIST
    2008-2010: M.S. in computer science at KAIST
    2004-2008: B.S. in computer science at Chuang-Ang University

경력

  • 2016-present: Assistant professor at GIST
    2014-2016: Postdoctoral researcher at Disney Research
    2011: Research intern at Adobe

수상 경력

  • Associate Editor of The Visual Computer (2016-present)
    Reviewer for ACM SIGGRAPH, SIGGRAPH ASIA, IEEE TVCG, Visual Computer, Pacific Graphics, ACM TOPLAS
    Significant New Researcher Award at Korea Computer Graphics Society in 2014

연구분야

  • ·Adaptive sampling
    ·Adaptive reconstruction
    ·Cache friendly rendering
    ·(Monte Carlo) ray tracing

대표논문

  • ·Adaptive polynomial rendering, B. Moon et al., ACM Transactions on Graphics* (proceedings of ACM SIGGRAPH 2016)
    ·Adaptive rendering with linear predictions, B. Moon et al., ACM Transactions on Graphics (proceedings of ACM SIGGRAPH 2015)
    ·Adaptive rendering based on Weighted Local Regression, B. Moon et al., ACM Transactions on Graphics (presented at ACM SIGGRAPH 2015)
    ·Cache-Oblivious Ray Reordering, B. Moon et al., ACM Transactions on Graphics (presented at ACM SIGGRAPH 2011)
    *: ACM Transactions on Graphics is the top journal in computer graphics, and these journal
    papers are presented at the top conference, ACM SIGGRAPH.

연구실소개

  • 컴퓨터 그래픽스는 미디어 콘텐츠 사업의 핵심 기술이며, 현재 애니메이션, 영화, 게임, 증감 및 가상현실, 각종 시각화에 널리 쓰이고 있다. 본 연구실에서는 그래픽스 분야의 가장 중요한 문제 중 하나인 실사 렌더링 주제를 중점적으로 연구하고 있으며, 실제 카메라로 찍은 실사 품질의 이미지 및 영상을 3차원 가상의 모델을 통해 컴퓨터를 통해 실시간으로 생성해내는 것(실시간 실사 렌더링)을 궁극적 목표로 삼고 있다. 이를 위해 고품질 렌더링 기술의 성능을 높이기 위한 다양한 렌더링 최적화 기술을 연구하고 있다.
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